Dag 1 en 2 - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Floris Verkuil - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Floris Verkuil - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Blijf op de hoogte en volg Floris

08 Februari 2015 | Filipijnen, El Nido

Dag 1:

Hey allemaal!

Eergisteren zijn wij vertrokken om te gaan genieten van zuid-oost Azie. De voorbereidingen voor deze reis verliepen eigenlijk wel soepel. Alleen de haakmeter (klein weegschaaltje van de ING) zorgde voor een beetje onrust. Deze meter gaf namelijk aan dat onze tas rond de 25 kg was, terwijl we in het vliegtuig naar palawan maar een tas van 20 kg mee mochten nemen. Uiteindelijk hebben we wat dingen thuis achtergelaten om er vervolgens op Schiphol achter te komen dat mijn backpack maar 10 kilo woog...

Na het inchecken was het tijd om gedag te zeggen en in het vliegtuig te stappen naar Puerto Princesa, Palawan. De vlucht verliep gelukkig goed en overal (Hongkong en manilla) hoefden we niet langer dan een uur te wachten op de volgende vlucht.

Na heel wat uurtjes zonder slaap en veel kramp in de benen was het tijd om uit het vliegtuig te stappen en hoi te zeggen tegen Palawan. En wat een lekker weertje hier! Als ik er zelf even niet aan denk dan herinnert luc me er wel aan. Om de tien minuten zegt die even hoe lekker het weer wel niet is.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld van Puerto Princesa, pakten we een tricycle naar ons hostel. We legden onze spullen in het hostel en gingen meteen op zoek naar een ATM . Om naar een ATM te komen moesten we een tricycle pakken en daarmee begon het afdingen. Voor 50 peso mochten luc en ik mee met de tricycle. Het mooie was dat er toevallig een politie agent achter ons stond en het hele afdingproces had gevolgd. Hij riep nog lachend naar mij: 50 for each? Dus ik riep terug: no for both. Toen moest die lachen en stak zijn duim op (waarschijnlijk een teken dat we het goed gedaan hadden).

Eenmaal terug in ons hostel boekten we voor de dag erna een trip naar de underground river en een bus naar el nido (op dit moment ben ik aan het wachten op deze bus, die al een half uur te laat is.. "Patience is a must")

Na het boeken van de tripjes aten we een heerlijke curry (luc is nog steeds op zoek naar het recept) en gingen "slapen". Het slapen ging redelijk ondanks het 6 uur tijdverschil.

Dag 2:
De wekker ging om 06:50, want het was tijd voor de trip naar de underground river. De bus zou vertrekken om 8 uur, maar uiteindelijk vertrokken we pas om 9 uur (patience is a must). De bustocht duurde 1.5 uur, maar dit kwam voornamelijk door de chauffeur. Deze gaste namelijk goed door. Uiteindelijk kwamen we aan in een mooi haventje en werden we met een bootje naar een strandje aan de voet van de jungle gebracht. Hier moesten we een uurtje wachten voordat we de grot in mochten. Dit was zeker geen straf, want het was erg mooi en er liepen allemaal apen en leguanen rond.

Eindelijk was het zover en mochten we in het bootje stappen en het heldere rivierwater op varen. Luc moest de schijnlamp besturen in onze boot en de commando's van de gids opvolgen. Helaas kon deze gids niet heel goed Engels waardoor luc vaak het verkeerde deel in de grot bescheen. Uiteindelijk zijn wij zon 1.5 km in de grot gevaren, maar het is ook mogelijk om 4.1 km erin te gaan (maar dan moet je eerst een brief aan de burgemeester sturen met de reden van het bezoek).

Eenmaal weer terug in ons hotel hebben we met wat Engelse en Australische gasten "ring of fire" gespeeld. Aan het het eind van de avond gingen we nog op zoek naar een echte Filipijnse karaoke bar, maar deze was op een of andere manier niet te vinden.

Vandaag gaan we naar el nido, maar daar de volgende keer meer over!

Bye

• 08 Februari 2015 - 05:37

Jobba:

klinkt goed heren.

• 08 Februari 2015 - 12:34

Eric:

Heb je nog geen aanbieding van de lokale krant gehad als de nieuwe Floris Dessing?

Veel plezier,

Papa

• 11 Februari 2015 - 22:27

Agnes:

Leuke ervaringen en prachtige foto's! Heerlijk, genieten maar, groeten! agnes

• 12 Februari 2015 - 03:16

Floris Verkuil:

Haha zie nu pas dat er reacties staan. Gaat goed hier, vandaag naar Cambodja