Thailand! - Reisverslag uit Ban Hat Sai Ri, Thailand van Floris Verkuil - WaarBenJij.nu Thailand! - Reisverslag uit Ban Hat Sai Ri, Thailand van Floris Verkuil - WaarBenJij.nu

Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Floris

10 April 2015 | Thailand, Ban Hat Sai Ri

Na de jungle avonturen, was het tijd om Laos ter verlaten en te gaan genieten van Thailand. Eerste bestemming Chiang Mai! Aangezien mijn broertje hier al was geweest, heb ik goede verhalen over dit stadje gehoord. En het klopte! Het is een overzichtelijk mooi schoon stadje, waar veel gebeurd.

Eenmaal uit de bus, gingen we naar ons hostel. Bij onze aankomst was het meteen lachen. Ik stapte vol in een dikke laag modder die op de oprit lag (het had hard geregend) en vanuit het hostel hoorden we gelach. Daarna kwam er een jonge gast aangerend (die nog steeds keihard aan het lachen was) en die begon met een spuit mijn voeten schoon te maken. Deze jongen was Big (Thaise naam: Tosawit). Big was de eigenaar van het hostel en daarnaast een hele aardige gast. Hij ging ons meteen vanalles uitleggen over de stad en waar we naar toe konden gaan de volgende dag.

Na de lange intro van Big, gingen we naar onze kamer. Al snel kwamen we erachter dat Thailand veruit het meest ontwikkelde land is, die we tot nu toe in Azie hebben bezocht. Voor Het eerst hadden we warm water (wat niet na tien seconde weer koud wordt) en WiFi gelijkwaardig aan dat van Nederland. Helemaal blij vielen we in slaap in ons bedje (dit keer met een malarianet zonder gaten... Misschien een paar kleintjes dan).

De volgende dag huurde we een scootertje en gingen we op pad. Gelukkig waren we er gister al achter gekomen dat ze hier links rijden anders waren we meteen opgepakt voor spookrijden. We gingen met de scooter het stadje rond en hebben twee mooie tempels in de stad bezocht. Diezelfde avond zijn we nog het nachtleven in gegaan en hadden een mooie avond.

Aangezien Pai (hoorde we veel goede verhalen over) dichtbij chiang mai ligt, zijn we daar de dag erna heen gegaan. Eenmaal aangekomen in Pai (een echt hippie dorpje) zijn we wat gaan rondlopen over de markt, waar allerlei hippiespul te halen was (niet echt iets voor ons maar wel leuk om te zien). De dag erna hebben we twee scooters gehuurd (kostte maar 3 euro per scooter) en zijn naar de memorian bridge gereden (deze brug werd gebruikt door de Japanners om naar het Engelse Myanmar te gaan).
Onderweg zijn we de gekste "chill restaurantjes" tegen gekomen, waar we natuurlijk ook zijn gestopt.
Die avond zijn we uiteten gegaan... Jullie raden het al... Naar een Indiër (luc kan niet langer dan 7 dagen zonder). Het eten was heerlijk en de optredens waren top (allemaal singer-songwriters speelden een paar nummertjes om geld op te halen voor een project, voor kindjes in Myanmar).

Na Pai was het weer tijd om terug te keren naar Big in chiang mai. Daar hebben we nog even gechilled en daarna zijn we vertrokken naar Bangkok.
Van te voren hadden we niet veel goede verhalen over Bangkok gehoord, maar wij vonden het eigenlijk een hele leuke stad. Overal gebeurd wat en ze hebben de beste streetfood die we tot nu toe zijn tegengekomen. Ons eerste hostel lag direct aan Khoa san road (centrum voor de backpackers) en daar betaalden we ook goed voor haha. De eerste twee dagen hebben we een beetje rondgelopen en wat tempels bezocht. Ook zijn we natuurlijk een avondje naar khoa san road gegaan. Eigenlijk viel dit wel tegen... Om 12:00 werd alles afgesloten en konden we weer naar het hostel (kwam misschien omdat de politie rond liep).
De derde dag waren we allebei moe en zouden we vertrekken naar Koh Samui (full moon party was namelijk op 3 april op koh pangan). Omdat we al veel hadden gezien en weinig puf hadden door de hitte (het was zo heet in Bangkok, achteraf niks bij koh samui... Maar dat andere keer) zijn we naar de bioscoop gegaan! Jaja... We pakten de taxi en zijn voor 5 euro pp naar de film gegaan.

Na de spannende film was het alweer tijd om Bangkok te verlaten en richting de eilanden te gaan. Verdere verhalen over full moon, koh samui en wipe out baan volgen!